HayaLSu.CoM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Giriş yap

Şifremi unuttum

Anket
Galeri


Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Araştırma ve Yayın Raporları Empty
Istatistikler
Toplam 12 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: derbentli

Kullanıcılarımız toplam 170 mesaj attılar bunda 118 konu

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Araştırma ve Yayın Raporları

Aşağa gitmek

şirin Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Araştırma ve Yayın Raporları

Mesaj tarafından Hayalsu Paz Şub. 28, 2010 4:01 pm


Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Araştırma ve Yayın Raporları
Araştırma Hakkında
Araştırmalarla İlgili Beklentiler:
ÖSYM'de araştırmaya özel bir önem verilir. Araştırma bulgularından, hem yapılan işlerin niteliğinin belirlenmesinde,hem de yapılacak işlerin geçmişteki deneyimlerin ışığı altında planlamasında yararlanılır.

ÖSYM'de yapılan araştırmaların daha çok literatür araştırmaları, model geliştirme çalışmaları, tarama çalışmaları, testlerin geçerlik ve güvenirliğini belirleyen çalışmalar ve bazı deneysel çalışmalar olması beklenir. Bu türlerin dışında araştırmalar da olabilir.
ÖSYM'de, yapılan görevin gereği olarak, hem hizmete özel hem de herkese açık nitelikte araştırmalar yapılır. Hizmete özel olanlar genellikle ÖSYM personeli ve danışmanları tarafından gerçekleştirilir ve kurumun iç gereksinmeleri için kullanılır. Diğer araştırmalar, aşağıda sözü edilen ilke ve kurallar çerçevesinde, ilgi duyan ve ehil olan herkes tarafından yapılabilir. Özellikle üniversitelerdeki öğretim elemanları ile bilim uzmanlığı ve doktora gibi lisansüstü programlarda tez aşamasına gelmiş genç araştırıcıların ÖSYM'nin araştırma olanaklarından yararlanabilirler.

ÖSYM'de Yapılan Araştırmalar:
Bugüne kadar ÖSYM'de yapılmış araştırmaların pek çoğu, daha sonra verilecek listelerde de görüleceği gibi, sınavlarda kullanılan testler ve bunlardan elde edilen ağırlıklı puanların güvenirlikleri,ortaöğretimde öğrenilenlerle bağlantıları ve yükseköğretimde gerçekleşecek başarıyı yordama gücü ile ilgilenen araştırmalardır. Bu güne kadar ÖSYM'de yapılmış araştırmaların pek çoğu daha sonra verilecek listelerde de görüleceği gibi,sınavlarda kullanılan testlerden elde edilen ağırlıklı puanların güvenirlikleri,bir yandan ortaöğretimde öğrenilenlerle bağıntısı,öte yandan da yükseköğretimde gerçekleşecek başarıyı yordama gücü ile ilgili araştırmalardır.Bu araştırmalar önemli bir bölümünün doktora tezi gereğini karşılamak üzere yapılan çalışmalar olması dikkate değerdir. Test puanı ve ağırlıklı puanların güvenirlik ve çeşitli açılardan geçerlikleri ile ilgili bu araştırmalara ek olarak, ÖSYS'ye katılan adayların sosyo-ekonomik düzey göstergeleri ile sınavlardaki başarı; ortaöğretim kurumlarından mezun olan adayların sınav başarıları, yükseköğretim programlarının adaylarca tercih edilme derecesi, yükseköğretim programlarındaki kontenjanlar ve yükseköğretim istatistikleri ile ilgili çalışmalar da yapılmaktadır. ÖSYM, bunların dışında araştırma ve geliştirme girişimlerine de açıktır.

Araştırma ile İlgili Koşullar:
Araştırıcıların önerilerini, ÖSYM-Araştırma Geliştirme ve Proje Bölümünce (AGB) hazırlanmış olan biçime uygun bir şekilde sunmaları beklenir. Öneri biçimiyle ilgili bilgi ve doldurulması gerekli formlar, ÖSYM-AGB'den sağlanabilir.

Araştırma önerileri, ÖSYM-AGB araştırma danışmanlarından oluşan bir kurulca incelenir; bir karara ulaşmak için gerekirse öneri sahibinden ek bilgi istenir, yapılmasında ÖSYM'nin hizmetlerine ve bilime katkı açılarından yarar görülen önerilerin gerçekleştirilmesi için öneri sahibi ile temasa geçilir. Gerekli prosedür ve iş takvimi hazırlanarak uygulamaya konur. Yapılmasında bu açılardan yarar görülmeyen araştırma önerileriyle ilgili olarak öneri sahibine bilgi verilir.

Araştırıcıya Sağlanan Olanaklar:
Araştırma önerisinin ÖSYM tarafından desteklenmesine karar verildiğinde, araştırma tekniği (metodoloji) açısından danışmanlık, imkân varsa araştırma önerisinin geliştirilmesine katkı, bilgi toplamada, bilgilerin analize hazırlanmasında, analizinde ve rapor yazımında bazı kolaylıklar sağlanır. Buna karşılık, öneri sahibinden, ÖSYM'nin katkısının belirtilmesi, raporun bir kopyasının süresi içinde ÖSYM'ye verilmesi ve ÖSYM'de yapılan araştırmalarla ilgili bazı ilke ve kurallara uyulması istenir.

BASILMIŞ ARAŞTIRMA ve İNCELEMELER
1. ÜSYM, (1978), Üniversitelerarası Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Çalışma Raporu (1974 Aralık - 1977 Aralık Dönemi).(Hizmete Özel)

2. Mustafa Ökten, İsmail Dündar, (197-), Ortaöğretimde Uygulanan Programlar, Lise ve Dengi Meslek Okulları, ÜSYM(Baskısı Kalmamıştır)
3. ÜSYM, (197-), Ortaöğretim İkinci Devresini Oluşturan Okullar ve Uygulanan Programlar
4. Dr. Hüseyin Leblebici, Ayşe Şölçün, (1978), 1977 Üniversitelerarası Seçme Sınavına Katılan Adayların Sosyal, Ekonomik ve Eğitimsel Nitelikleri Üzerine Bir İnceleme, ÜSYM, AB-40-77-0010
5. Dr. Fethi Toker, Renan Samurçay, (1978), Üniversitelerarası Seçme Sınavına Giren Adayların Yükseköğretim Programlarını Tercihleri Üzerine Bir Araştırma, ÜSYM, AB-40-77-0011
6. Dr. Fethi Toker, (1979), Yükseköğretime Geçişte Fırsat Eşitliği, ÜSYM
7. M. Ali Erhan, (1979), Veri İletişimi (Data Communication), ÜSYM-BİB Eğitim Yayınları No.3
8. Dr. Kamil Kozan, Esin Tezer, (1979), Üniversitelerarası Seçme Sınavı Geçerlik Araştırması, ÜSYM, AB-20-77-0020
9. Dr. Yahya Özsoy, Nazım Bayata, (1979),Yükseköğretim Öğrencileriyle Yükseköğretim Çıkışlıların Yeniden Üniversitelerarası Seçme Sınavına Girmeleri Sorunu, ÜSYM, AB-40-77-0012
10. ÜSYM, (1980), İki Aşamalı Üniversitelerarası Seçme ve Yerleştirme Sınav Sistemi
11. ÜSYM, (1980), İki Aşamalı Üniversitelerarası Seçme ve Yerleştirme Sınav Sistemi, KY-02-80-0002
12. ÜSYM, İki Aşamalı Üniversitelerarası Seçme ve Yerleştirme Sınavının Temel İlkeleri, (Aynı adı taşıyan diğer iki yayından farklı bir kitapçık).
13. Dr. Yahya Özsoy, Nazım Bayata, (1980), Üniversitelerarası Seçme Sınavında Yabancı Dil Sınavının Yeri, ÖSYM, AGB (Baskısı Kalmamıştır)
14. Prof.Dr. Durmuş Ali Özçelik, (1981), Okullarda Ölçme ve Değerlendirme, ÜSYM-Eğitim Yayınları 3.
15. Prof.Dr. Durmuş Ali Özçelik, (1981), Araştırma Teknikleri: Düzenleme ve Analiz, ÜSYM-Eğitim Yayınları 4.
16. Dr. Fethi Toker, (1981), Ortaöğretim Yıl Sonu Başarı Ortalamalarının Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Puanlarına Katılması, ÖSYM.
17. Prof.Dr. Durmuş Ali Özçelik, Dr. Fethi Toker, Dr. Kamil Kozan, Doç. Dr. Yahya Özsoy, Prof. Dr. Cemal Yıldırım, Prof. Dr. Arif Payaslıoğlu, (1982), Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Geçerliğinin Araştırılmasında Kullanılan Yöntemlere İlişkin Bazı Sorunlar, ÖSYM, AGB-0010.
18. Dr. Fethi Toker, Prof.Dr. Altan Günalp, (1982), Recent Changes in the System of Higher Education in Turkey, ÖSYM
19. Prof. Dr. Cemal Yıldırım, (1983), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Öğretmenler için El Kitabı), ÖSYM Eğitim Yayınları 7, (Gözden geçirilmiş ve genişletilmiş üçüncü baskı)
20. Prof. Dr. Arif Payaslıoğlu, (1985), Türkiye'de Yükseköğretim Kurumlarına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi, ÖSYM, AGB-0012.
21. Doç. Dr. Yahya Özsoy, Nilgün Gürkan, (1985), Özürlü Adayların Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavlarında Durumları, ÖSYM, AGB-0014.
22. ÖSYM, (1986), Yükseköğretim Programlarına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Değişiklikler.
23. Prof. Dr. Cemal Mıhçıoğlu, (1989), Eğitimde Yörelerarası Dengesizliğin Neresindeyiz? 1965-1976-1987, ÖSYM, AGB-0016.
24. Prof.Dr. Yaşar Baykul, (1989), ÖSS ile Yoklanan Bilgi ve Beceriler Farklı Okul Tür ve Sınıflarında Ne Ölçüde Kazanılmaktadır? ÖSYM, TAB Eğitim yayınları-9.
25. ÖSYM, (1989), Sayın Altan Günalp'in Anısına
26. Dr.Fethi Toker, (1990), Liselerde Ders Sistemi(Baskısı Kalmamıştır)
27. Dr. Fethi Toker, (1990), Yükseköğretime Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sisteminin Esasları ve Bu Sistemde Yapılması Düşünülen Değişiklikler(Baskısı Kalmamıştır).
28. Prof.Dr. Yaşar Baykul, (1990), İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıflarına Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karşı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler, ÖSYM Yayınları, Ankara 1990-1.
29. Prof. Dr. Arif Payaslıoğlu, Lütfi Durmaz, (1990), Üniversitelere Olan Talebin Yoğunluğunun Nedenleri ve Özellikleri Konusunda Bir Araştırma, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1990-10.
30. ÖSYM, (1990), Higher Education in Turkey, CEPES, UNESCO (ÖSYM tarafından hazırlanıp bastırılmıştır).
31. Dr. Durmuş Ali Özçelik, (1992), Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1992-2
32. Prof.Dr. Durmuş Ali Özçelik, (1992), Eğitim Programları ve Öğretim (Genel Öğretim Yöntemi), ÖSYM Yayınları, Üçüncü Baskı, Ankara, 1992-3 (ilk baskısı 1987, ikinci baskısı 1989)
33. Prof. Dr. M. Fuat Turgut, Doç. Dr. Yaşar Baykul, (1992), Ölçekleme Teknikleri, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1992-1.
34. Bozkurt Güvenç, (1992), Seçilmiş Bazı Ülkelerde Yükseköğretime Geçiş, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1992-4.
35. Üstün Dökmen, (1992), TC Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi: Kuruluşu, Gelişmesi, Çalışmaları, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1992-5.
36. Prof. Dr. Arif Payaslıoğlu, Tevfik Öz, Recep Sadık, (1992), 1991-ÖSYS Yükseköğretime Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı, Adayların Sosyo-Ekonomik Özellikleri ve Sınavdaki Başarıları, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1992-6.
37. Prof. Dr. Yıldız Kuzgun, (1998), Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Adayları için Üniversiteler, Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi, ÖSYM Yayınları, Genişletilmiş Dördüncü Basım, Ankara, Mayıs 1998 (Önceki basımları 1985, 1989 ve 1995 yıllarında yapılmıştır).
38. Prof.Dr. Yıldız Kuzgun, (1995), Kendini Değerlendirme Envanteri, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1995-6 (1988 ve 1990 yıllarında iki baskı yapmıştır. Bu yayın, Envanter, El Kitabı, Cevap Kâğıdı ve Geçerlik ve Güvenirliğe İlişkin Çalışmalar adını taşıyan kitapçıklardan oluşan bir paket halinde hizmete sunulmaktadır).
39. Prof.Dr. Durmuş Ali Özçelik, (1997), Test Hazırlama Kılavuzu, Genişletilmiş Üçüncü Baskı, ÖSYM Eğitim Yayınları 8, 1997 (İlk iki baskısı 1981 ve 1989 yıllarında yapılmıştır).
40. Dr. Fethi Toker, (1997), Türkiye'de Yükseköğretime Giriş, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1997-3.
41. ÖSYM, (1997), Yükseköğretim Kurumlarına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
42. ÖSYM, (1997), Selection and Placement of Students in Higher Education Institutions in Turkey, (Revised Ed.), Ankara, (İlk iki baskısı 1984 ve 1988 yıllarında yapılmıştır).
43. Prof.Dr. Yıldız Kuzgun, (1997), Rehberlik ve Psikolojik Danışma, ÖSYM Yayınları, Beşinci Baskı, Ankara, 1997-7 (Önceki baskıları 1988, 1991, 1992 ve 1995'te yapılmıştır).
44. Mehmet Altunay, Erkan Fişenk, Zuhal Okyay, (1997), ÖSYM 1997, (albüm)
45. Ortaöğretim Kurumlarına Göre 1999 Öğrenci Seçme Sınavı Sonuçları
46. Prof.Dr. Yaşar Baykul Eğitimde ve Psikolojide ölçme (2000)



TESTLER ve SINAVA HAZIRLANMA İLE İLGİLİ YAYINLAR
1. ÜSS Testlerine Hazırlanma Kılavuzu, ÜSYM-TEGAP Eğitim Yayınları 1, 1976 (Bu kitapta 1976 yılındaki ÜSS tanıtılmaktadır. Basılmıyor)

2. Test ve Madde Puanları Ayrıştırımı İçin Kılavuz, 1977 (Bu kitapta ölçmecileri ilgilendiren bazı analizlere yer verilmiştir. Basılmıyor)
3. 1975 Yılında Yönetilmiş Olan ÜSS-75 Testlerine ve Bu Testlerdeki Sorulara İlişkin Bazı Ayrıştırma Sonuçları, ÜSYM, AB-10-75-0013, Ankara 1978(Bu kitapta ölçmecileri ilgilendiren bazı analizlere yer verilmiştir. Basılmıyor)
4. ÜSS-76 Test ve Madde Puanlarının Ayrıştırımı Sonuçları, ÜSYM, AB-10-76-0014, Ankara 1978(Bu kitapta ölçmecileri ilgilendiren bazı analizlere yer verilmiştir. Basılmıyor)
5. 1977 ÜSS Test Puanlarının İlk Bilgilere Dayanan Ayrıştırımları, Mart 1979(Bu kitapta ölçmecileri ilgilendiren bazı analizlere yer verilmiştir. Basılmıyor)
6. "AB-10-75-0013, 1975 Yılında Yönetilmiş Olan ÜSS-75 Testlerine ve Bu Testlerdeki Sorulara İlişkin Bazı Ayrıştırma Sonuçları" Raporunun Bir Özeti, ÜSYM, AB-10-75-0014, Ankara 1979(Bu kitapta ölçmecileri ilgilendiren bazı analizlere yer verilmiştir. Basılmıyor)
7. "AB-10-76-0014, ÜSS-76 Test ve Madde Puanları Ayrıştırımı Sonuçları"nın Bir Özeti, ÜSYM, AB-10-76-0015, Ankara 1979(Bu kitapta ölçmecileri ilgilendiren bazı analizlere yer verilmiştir. Basılmıyor)
8. Örneklerle 1981-ÜSYS Birinci Basamak Sınavı "ÜSS", ÜSYM-TAB Eğitim Yayınları 2, 1981(Bu kitapta 1981 yılında uygulanmış olan ilk şekliyle ÜSS tanıtılmaktadır. Basılmıyor)
9. ÜSS, ÖSS, ÖYS Soruları, 1974-1986, 1984-1985-1986 ÖSS ve ÖYS Testleri eklenerek genişletilmiş üçüncü baskı, ÖSYM-TAB Eğitim Yayınları 6, Ankara 1987(Bu kitapta ,sözü edilen yıllarda kullanılmış olan test soruları bulunmaktadır. Basımıyor)
10. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) Soru Örnekleri, ÖSYM-TAB Eğitim Yayınları, Ankara 1988
11. Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (KPDS) (Önceki Yıllarda Sorulmuş Bazı Sorular), Almanca-Fransızca-İngilizce, ÖSYM Yayınları, Ankara 1998-4
12. ÖYS'ye Hazırlık (1992-1995), ÖSYM, Mayıs 1996-5
13. ÖSS'ye Hazırlık (1991-1996), ÖSYM, Ekim 1996-6
14. Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (LES) Kapsam ve Soru Örnekleri, ÖSYM-TAB Eğitim yayınları, Ankara 1997(Başvurma kılavuzu ile birlikte verilmektedir)


YAYIMLANMAMIŞ TEZ ARAŞTIRMALARI
1. Aşkar (Perçin), P., (1985), Yükseköğretime Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sisteminin Geçerliği, Hacettepe Üniversitesi (Doktora Tezi)

2. Atasagun, A., (1987), Design and Implementation of an Automated Registration System (Özdevinimli Bir Kayıt Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirimi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi)
3. Berberoğlu, G., (1988), Seçme Amacıyla Kullanılan Testlerde Rasch Modelinin Katkıları, Hacettepe Üniversitesi (Doktora Tezi)
4. Gündüz,(Özer), M., (1985), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Merkezi Açıköğretim Programları (İktisat ve İş İdaresi) Birinci Yıl Uygulamasının Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi (Doktora Tezi)
5. Kaptan, F., (1985), ÖSYS Fizik Soruları Üzerinde Bir Nitelik Araştırması, Hacettepe Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi)
6. Kutlu, Ö., (1989), Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) ile İlgili Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi)
7. Onat, E., (1987), Çift Serili Korelasyon Üzerinde Bir İnceleme, Hacettepe Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi)
8. Oral, T., (1985), Lise Başarı Ölçüleri ile ÖSYS Puanları Arasındaki Uyum, Hacettepe Üniversitesi (Doktora Tezi)
9. Tezbaşaran, A., (1991), Yükseköğretime Öğrenci Seçme ve yerleştirme Sisteminde 1987 Yılında Yapılan Değişiklikler Üzerine Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi (Doktora Tezi)
10. Tütüncü, M., (1987), Design and Implementation of an Automated Examination System (Özdevinimli Bir Sınav Sisteminin Tasarımı ve Gerçekleştirimi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi)
11. Uzer, A. S., (1987), Lise Öğrencilerinin Yükseköğretim Programlarını Tercihleri ile Kendi Yetenek, İlgi ve Mesleki Olgunluk Düzeyleri Arasındaki İlişkiler, Hacettepe Üniversitesi (Doktora Tezi)
12. Sarıyüce, Ö., (1997), Bir Mesleğe Yönelik Program Uygulayan Liselerin Öğrencilerine Üniversiteye Girişte Artı Puan Uygulamasının Öğrenci Tercihleri Üzerindeki Etkisi, Ankara Üniversitesi (Yüksek Lisans Tezi)
13. Arıkan, S., (2004), The Relationship Between High School and College Quantitative and Verbal Aptitude Test Scores of Students in Turkey (ÖSS ve LES Sayısal ve Sözel puanları arasındaki ilişkiler), The Ohio State University (Yüksek Lisans Tezi)
Hayalsu
Hayalsu
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 150
Points : 526661
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 10/01/10
Yaş : 23
Nerden : İstanbul

http://hayalsu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz